De verschillen in Accountmanagers van Toen en Nu bij DEXIS Netherlands
Toen en Nu
In Toen & Nu werpen we elke editie van TOOLZ een blik op de ontwikkeling van verschillende bedrijfsprocessen. Innovaties en bedrijfsprocessen worden bekeken in historisch en in hedendaags perspectief. Deze keer Edith Post en Wesley Mess over hun rol als Accountmanager bij DEXIS Netherlands. Edith vervult deze rol sinds het jaar 2000, Wesley is in 2015 begonnen.
Doen wat je beloofd
Edith verteld ons dat ze is begonnen als Vertegenwoordiger Aandrijftechniek bij Nomag. Daar waar haar functie nu de titel Accountmanager heeft is er in essentie niets veranderd aan haar rol: Doen wat je belooft. “Een afspraak niet nakomen, is in mijn ogen onmogelijk. Problemen moeten direct opgelost worden. Als accountmanager kun je prioriteiten stellen en soms moet je een stapje harder lopen om iets voor elkaar te krijgen.” Uiteraard heeft de overname door DEXIS Netherlands de werkzaamheden veranderd. “Ik begon als specialist en ben nu een generalist plus.” Ook vertelt de accountmanager dat telesales een nieuw aspect is. Tijdens de actieperiodes kan ze al haar klanten mooie aanbiedingen voorschotelen. “Die kortingen hebben we te danken aan onze schaalvergroting.” zo legt ze uit.
Landelijke dekking
Volgens Edith heeft het ook voordelen voor onze klant dat we een uitgebreid netwerk zijn met maar liefst 6 DEXIS- en 31 DESTIL-vestigingen over heel Nederland. “Onze klanten profiteren van landelijke dekking, een uitgebreid magazijn, een safety-afdeling, nieuwe IT mogelijkheden en de nabijheid van alle toegewijde DEXIS Accountmanagers.” Het draait om de basis Na we met Edith gesproken hebben over ‘toen’ gaan we het gesprek verder met Wesley over het ‘nu’ . Als eerste haalt hij voornamelijk de groeiende mogelijkheden voor e-commerce aan. “Deze mogelijkheden dragen bij aan uitbreiding van onze service. Denk hierbij aan de introductie van de scan app en de OCI-koppeling tussen geautomatiseerde administratiesystemen. Ik zie mezelf als tolk tussen industriële klanten en onze leveranciers.” De Accountmanager geeft ook aan dat het nog steeds om de basis draait: voorraad en tijdige levering. Deze voorraad ligt zowel op de vestigingen als in het magazijn in de hoofdvestiging in Tilburg. “Onze internationale leveranciers bevoorraden ons magazijn in België.”
Een streepje voor
Wesley doet ook uit de doeken dat DEXIS Netherlands een streepje voor heeft door de samenwerking met DESTIL Prolians. “De distributiecentra schieten als paddenstoelen uit de grond. Heel vaak is DESTIL Prolians betrokken bij de bouw en dan klop ik als DEXIS Netherlands aan. Zo zet ik die kruisbestuiving in als Accountmanager.”
Internationalisering
Tot slot zijn de nieuwe ontwikkelingen rond internationalisering volgens Mess ook interessant. “Dankzij het internationale key-accountteam bedienen we nu meerdere multinationals met diverse vestigingen in Nederland en de rest van Europa. De regionale organisatie waar Edith ooit in begon maakt nu een enorme internationale ontwikkeling door!”
Gastblog - Wesley Mess en Edith Post |