Onze core business is logistiek
René Kars (48), directeur van DESTIL, heeft zo zijn visie op het bedrijf, de branche en het ondernemerschap. Die deelt hij graag met collega’s, partners, leveranciers en andere ondernemingen. Niet alleen tijdens bijeenkomsten, maar ook in zijn blog. Deze keer poneert hij de stelling dat niet ons productassortiment, maar de manier waarop we de producten aanleveren DESTIL onderscheidt in de markt. “Logistiek is onze core business”
DESTIL bestaat meer dan 150 jaar. We staan vooral bekend als groothandel in ijzerwaren en gereedschappen voor de bouw. Maar tegenwoordig heeft ons bedrijf meerdere takken van sport. De genoemde ijzerwaren, maar ook hang- en sluitwerk,bevestigingsmiddelen, bouwchemie, gereedschap en de machines voor de bouwsector. De pneumatiek, hydrauliek en aandrijftechniek voor de industrie van dochter DEXIS. De persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding van DESTIL Safety en vergeet ook zeker Nomag, Kroon en de service van Wiek de Laat niet.
Alleen kwaliteitsproducten
We willen onze klanten helpen in hun vak, hen helpen te winnen. Daarom onderhoudt DESTIL een intensieve samenwerking met veel belangrijke A-merkleveranciers. Daardoor kunnen wij steeds als eerste de noviteiten van kwaliteitsproducten aanbieden. Ook hier staat steeds het belang van de klant voorop. We nemen nooit zomaar klakkeloos iets aan. Als wij een nieuw product niet zien zitten, komt het er bij ons niet in. Dat mag je als klant verwachten van de specialist die wij zijn.
Dagelijks 10.000 orderregels en 1.400 pakketten
Misschien gek uit de mond van de directeur van een groothandel, maar die verscheidenheid aan specialismen en A-merkproducten is voor ons bijna bijzaak. Bijna, want onze core business is eigenlijk logistiek. Wij vervoeren als de beste orders van A naar B. Dagelijks verwerken we 10.000 orderregels en bezorgen we 1.400 pakketten. De ene keer om 06:20 uur bij poort 7 van een fabriek, de andere keer op de derde verdieping van een renovatiepand aan de Amsterdamse Herengracht. Dat doen we vanuit ons geautomatiseerde magazijn in Tilburg en vanuit ons Belgische zusterbedrijf in Hasselt.
René Kars, directeur van DESTIL, deelt graag zijn visie over het bedrijf, de branche en het ondernemerschap. Ook inspireert hij met plezier zijn collega’s partners, leveranciers en andere ondernemingen om samen tot nieuwe en vooral duurzame ideeën te komen. Duurzaamheid is het onderwerp van ons magazine TOOLZ, die als doel heeft u (duurzaam) te inspireren. Wilt u TOOLZ twee keer per jaar gratis ontvangen, klik dan hier.